سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی آهنربای اسپک نسل بعدی موتور الکتریکی ارزان تر ، سبک تر و ق

الکتروموتور موتور ضد انفجار الکتروافروز صحبت شده Equipmake به طور قابل ملاحظه ای باعث افزایش گشتاور و تولید پایدار در عین تولید کوچکتر ، سبک تر و ارزانتر از یک موتور استاندارد IPM معادلEquipmake می شود.

مشاهده 13 تصویر

 

مهندس بریتانیایی ایان فولی ورودی قابل توجهی در مسابقات فرمول یک داشته است ، سیستم های تعلیق فعال برای لوتوس و یک سیستم KERS برای تیم ویلیامز طراحی کرده است. اما در سال های اخیر او دست خود را به فناوری موتور برقی سوق داده است ، و او کمپانی Equipmake خود را به سمت جدید سوق داده است و به دنبال ساختن چیزی کمی مناسب تر با متوسط ??جو است.

 

این خودرو به شکل موتور الکتریکی است که آهنرباهای آن مانند پرتوهای اطراف مرکز مرکزی مرتب شده است ، و فولی ادعا می کند گشتاور ، چگالی نیرو و قابلیت خنک کننده برتر را در بسته ای ارائه می دهد که نسبت به موتور استاندارد کوچکتر و ارزانتر باشد. با قطارهای برقی که قرار است در دهه های آینده مالکیت و حمل و نقل عمومی را در اختیار داشته باشد ، این نوع ادعا یک مسئله بزرگ است.

 

فولی از طریق تلفن از دفتر خود در نورفولک ، انگلیس می گوید: "بیشتر موتورهای آهنربای دائمی شار شعاعی که در آنجا در خودرو وجود دارند ، آهن ربا را به شکل V کم عمق در لایه های اطراف مرکز مستقر می کنند." "این طرحی بود که تویوتا با 20 سال پیش با Prius اجرا کرد. به طور موثر ، همه با نسخه های مشابه از آن طراحی رفته اند."

 

مشکل خنک کننده است. با وجود آهنرباهای موجود در این چیدمان استاندارد ، دشوار است که خنک کننده را به اندازه کافی به آنها نزدیک کنید تا بتوانید آنها را در منطقه عملیاتی خود در معرض کار با فشار زیاد ثابت نگه دارید.

 

از این رو ، موتورهای الکتریکی دارای دو شکل قدرت هستند: چقدر می توانند صاف را خارج کنند (قدرت اوج) و چقدر می توانند بدون اینکه در نهایت بیش از حد گرم شوند و نیاز به خاموش شدن دارند (که قدرت مداوم دارند) را حفظ کنند. من این نوع خاموش کردن جاده را با موتورسیکلت های الکتریکی خاصی تجربه کرده ام. وقتی آنها را برای مدت طولانی سخت سوار می کنید ، سیستم مدیریت موتور بی سر و صدا لگد می زند و قدرت شما را محدود می کند. این بیش از کمی آزار دهنده است ، به خصوص در مورد وسیله نقلیه عملکرد.

 

با استفاده از مواد آهنربایی گران تر می توانید این نوع برش حرارتی را جبران کنید - خود نئودیمیوم با افزایش درجه حرارت سریع زوال می یابد ، اما می توانید آهنرباهای خود را به عنوان افزودنی هایی تعیین کنید که دمای خاموش شدن حرارتی را بالاتر می اندازند ، تا زمانی که شما این کار را نکنید. به هزینه های اضافی این آهنرباهای فانتزی بالا توجه کنید.

 

آهنرباها عمود بر سطح توپی قرار دارند و مانند برج های یک چرخ از بیرون تابش می کنند

آهنرباها عمود بر سطح توپی هستند و از بیرون مانند تاب های یک چرخ دستی تولید می شوند.

فولی می گوید: "موتور صحبت شده دارای آهنربایی است که در مرکز 90 درجه مانند توپی قرار گرفته است. "و بین هر یک از این پره ها لایه های بین لایه های مختلف وجود دارد. این ترتیب از ماده مغناطیسی بهتری استفاده می کند ؛ به این معنی که برای یک گشتاور خاص می توانیم از 25? ماده مغناطیسی کمتری استفاده کنیم ، یا از همان مقدار استفاده کنیم و 25? گشتاور بیشتری را به دست آوریم.

"این همچنین بدان معنی است ، زیرا آهنربا درست در قسمت بالای هاب قرار دارد ، می توانیم داخل هاب آب بگیریم و آهنربا را مستقیماً خنک کنیم. بنابراین معماری صحبت شده ، گشتاور بیشتری را برای شروع ما فراهم می کند ، اما از همه مهمتر این امکان را به ما می دهد تا آب را به درستی جذب کنیم. زیر آهنربا قرار بگیرید و خیلی بهتر خنک شوید.

 

"ما به آهن ربا با گرما بالا نیاز نداریم. ما می توانیم از ارزانترین آهنربای نئودیمیومی برای پخت و پز استفاده کنیم زیرا می توانیم آن را به اندازه کافی خنک نگه داریم و باز هم عملکرد را حفظ کنیم."

 

طراحی موتور صحبت شده Equipmake - منفجر شد و برچسب خورده است

طراحی موتور موتور صحبت شده Equipmake - منفجر شد و برچسب گذاری شده Equipmake

برای مقایسه ، بیایید نگاهی به موتور رکورددار هواپیمایی هواپیمایی زیمنس که در سال 2015 از آن استفاده کردیم ، نگاهی بیندازیم. این چیزها روز به طرز حیرت انگیزی سبک و قدرتمند بودند و 5 کیلووات عظیم را به ازای هر کیلوگرم وزن پمپ می کردند. Equipmake ادعا می کند موتورهای صحبت شده آن می توانند به اندازه 9 کیلووات بر کیلوگرم ، در بسته ای که ارزان و ساخت آن آسان است.

 

موتورهای سخنگو جدید نیستند - در طول سال ها طراحی های زیادی صورت گرفته است. درست است که هیچ کس فهمیده که چگونه می توان یک مقرون به صرفه را ساخت ، فولی می گوید: "اساساً معماری موتور صحبت شده کاملاً شناخته شده است. تعدادی از شرکت های بزرگ مانند جنرال الکتریک مقالاتی را در مورد مزایای موتور اسپیکر نوشته اند ، به همین دلیل استاندارد. موتور بطور گسترده اتخاذ شده است زیرا یک مسیر شناخته شده برای تولید کم هزینه وجود دارد.

 

وی گفت: "برای اجرای موثر هزینه های صحبت شده ، برخی از چالش های طراحی وجود دارد. طرح های موجود کار شده است ، اما آنها واقعاً برای تولید انبوه مناسب نبودند ، بسیار گران بودند. ما از هاب آلومینیومی ارزان قیمت استفاده می کنیم ، که جعلی است ، بنابراین هزینه ای بسیار کم نحوه ساخت لایه ها ، آنها آهنرباها را در خود نگه می دارند ، و این یک طرح کاملاً شامل سیستم خنک کننده است که ما ثبت کرده ایم.

 

همه فرایندها و موادی که استفاده می کنیم فرآیندهای استاندارد هستند. بنابراین این واقعیت که کوچکتر و سبک تر است به معنای ارزان تر بودن آن است. هیچ چیزی در طراحی یا ساخت وجود ندارد که شامل فرایندی گران است که برای ساخت موتور استفاده نمی شود. درحال حاضر.

 

به مواد گران قیمت یا فرآیندهای تولید پیچیده لازم نیست

بدون مواد گران قیمت و یا فرآیندهای تولید پیچیده ای لازم نیست برنامه را ایجاد کنید

"و ما از کارهای دیگر می دانیم که در مورد موتورهای دیگر انجام داده ایم که یک موتور معمولی با عملکرد بسیار مشابه از نظر اوج و قدرت مداوم ، ما حدود 50 درصد از حجم و 80 درصد از جرم هستیم. بنابراین این واقعیت آن است که کوچکتر و سبک تر است به معنای ارزان تر بودن است. من نمی توانم رقمی ارائه دهم که چه مقدار ارزانتر در تولید انبوه خواهد بود ، اما هیچ فرآیند گران قیمت وجود ندارد و از نظر مادی کمتری دارد ، بنابراین ارزان تر می شود ""

 

تمرکز اولیه Equipmake به بخش خودرو خواهد بود زیرا تمام آن سالهایی که Foley برای کار با تیم های F1 می گذراند ، وی را در بین افرادی که اتومبیل های سریع می سازند ، شبکه قابل توجهی ایجاد کرده است.

 

از آن زمان قابل درک است که دو پروژه فعلی شرکت سوپراسپرت های برقی است. یکی هنوز تحت پوشش قرار گرفته است ، اما دیگری در حال حاضر با نام آریل هیپرکار شناخته می شود: یک هیولای فوق العاده سبک ، 1،180 اسب بخار (880 کیلو وات) که قرار است در سال 2020 به مرحله تولید برسد. از چهار چرخ آن این یک باتری نسبتاً کوچک و با چگالی بالا خواهد بود که با استفاده از 120،000 دور در دقیقه توربین گازی که دارای توربین توربینی برای سفرهای طولانی تر است ، محکم است.

D

Hipercar خشمگین آریل از چهار موتور صحبت شده Equipmake"s APM200 استفاده خواهد کرد

Hipercar خشمگین آریل از چهار موتور موتور صحبت شده در APM200 Equipmake استفاده خواهد کرد

پروژه دیگری قصد دارد از نیروگاههای برقی سبک و ارزان قیمت Equipmake برای ساخت یک سکوی اتوبوس برقی مقرون به صرفه استفاده کند. فولی تخمین می زند که این اتوبوس ها بسته به بازار ، ارزان تر از خودروهای دیزلی در طی یک دوره 5 تا 10 ساله خواهند بود. پیش بینی می شود نمونه های اولیه کار در طی ماه ها ، با زمان آزمایش و توسعه برای یک دوره تولید 2020 پیش بینی شود.

 

در عین حال ، Equipmake در حال پاسخ به تعدادی از سؤالات مربوط به صنایع هواپیمایی و دریایی است که می توان از قابلیت های پایدار موتور مذاکره حتی بیشتر استفاده کرد.

 

توضیح ویدیویی را در زیر مشاهده کنید.