سفارش تبلیغ
صبا ویژن

از این پنج عامل خطر جلوگیری کنید و عمر طولانی تر کنید

(سی ان ان) چگونه می خواهید با افزایش سن ، هفت تا 10 سال سالم و عاری از بیماری را به زندگی خود اضافه کنید؟

 

سعی کنید این پنج عادت بد سلامتی را از بین ببرید: سیگار کشیدن ، ورزش نکردن ، اضافه وزن ، نوشیدن زیاد الکل و خوردن یک رژیم ناسالم.

این یک مطالعه جدید است که تأثیر این رفتارها را بر احتمال زندگی طولانی تر عاری از دیابت ، بیماریهای قلبی عروقی ، سرطان و سایر بیماریهای مزمن بررسی کرده است.

دکتر فرانک هو ، نویسنده ارشد گفت ، ما متوجه شدیم که پیروی از یک سبک زندگی سالم می تواند سالهای زیادی را که شخص بدون بیماری زندگی می کند ، طولانی کند. دانشکده بهداشت عمومی چان.

هو گفت: "به ویژه ، زنانی که هر پنج عادت را تجربه می کردند بیش از 10 سال زندگی عاری از بیماری را بدست آوردند و مردانی که این کار را کردند تقریباً هشت سال به دست آوردند."

داده اضافی

این تحقیق ، گسترش مطالعهای است که سال گذشته منتشر شد و به دنبال آن بیش از 38،000 مرد به مدت 28 سال و 73،000 زن برای 34 سال انجام شد.

این تحقیق نشان داد زنانی که هر پنج عادت سالم را در سن 50 سالگی به تصویب رسانده اند ، 14 سال بیشتر از زنانی که چنین نکرده اند زندگی می کنند. مردانی که در سن 50 سالگی از هر 5 عامل شیوه زندگی پیروی می کردند ، 12 سال بیشتر از مردانی که هیچکدام پیروی نکردند ، زندگی می کردند.

این مطالعه جدید ، که روز چهارشنبه در مجله BMJ منتشر شد ، همان داده ها را بررسی کرد تا ببیند بیماری مزمن چه تاثیری بر کیفیت زندگی در طول دوره مطالعه دارد.

این تحقیق به منظور تعیین چگونگی تعامل پنج رفتار سالم برای تأثیرگذاری بر خطر بیماری انجام شده است: هرگز سیگار کشیدن ، نگه داشتن BMI سالم زیر 25 سال ، انجام حداقل 30 دقیقه فعالیت بدنی در روز ، نوشیدن الکل متوسط ??و خوردن یک رژیم غذایی با کیفیت.

هو گفت ، زنانی که طی 20 تا 30 سال چهار یا پنج عادت سالم را تجربه کرده اند ، 10.6 سال زندگی عاری از بیماری در مقایسه با زنانی که هیچ تغییری در شیوه زندگی ندارند ، داشتند. هنگامی که بر اثر بیماری شکسته شد ، زنان سالم به طور متوسط ??هشت سال عاری از سرطان ، 10 سال بدون بیماری قلبی عروقی و 12 سال بدون دیابت به دست آوردند.

مردانی که چهار تا پنج رفتار سالم انجام داده اند ، امید به زندگی 7.6 سال بیشتر داشتند. به طور متوسط ??شش سال دیگر بدون سرطان ، تقریباً نه سال دیگر عاری از مشکلات قلبی و بیش از 10 سال بدون دیابت است.

نتایج حتی پس از تنظیم داده ها برای سن ، قومیت ، تاریخچه پزشکی خانواده و سایر عوامل تأثیرگذار تأثیر پذیرفت ،

جای تعجب نیست که مردانی که سیگاریهای سنگین بودند - روزانه 15 یا بیشتر سیگار تعریف می شوند - یا زنان چاق و زنانی که دارای BMI 30 یا بیشتر بودند ، سالهای کمتری از بیماری داشتند.

چه اتفاقی می افتد اگر یک فرد در طول مطالعه به بیماری مبتلا شود؟ داده ها نشان می دهد اگر چهار تا از پنج عمل سالم را اتخاذ کنند ، نیمی از افراد مبتلا به سرطان 23 سال دیگر زندگی می کردند. در میان کسانی که تغییر نکردند ، نیمی تنها 11 سال دیگر زنده ماندند. همین الگوهای هم برای بیماری های قلبی و هم برای دیابت مشاهده شد.

هو گفت: "این یک پیام مثبت برای سلامتی است زیرا به این معنی است که عادات زندگی سالم نه تنها زندگی را طولانی تر می کند بلکه کیفیت زندگی را بهبود می بخشد و رنج های مربوط به بیماری های مزمن را کاهش می دهد."

این مطالعه دارای محدودیت هایی بود ، از جمله اینکه اطلاعات مربوط به پیروی از پنج عامل شیوه زندگی همه گزارش های خود را نشان می داد و نتیجه را در برابر خطاهای اندازه گیری آسیب پذیر می کرد.

چه می شود اگر شما این پنج عادت بد را از زندگی خود حذف نکرده اید؟

هو گفت: "هرگز پذیرفتن این عادت ها دیر نیست." "برای افراد سیگاری مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که سیگار را متوقف کنید. برای افراد غیر سیگاری ، خوردن یک رژیم غذایی سالم و فعال بودن از نظر جسمی برای حفظ وزن سالم از اهمیت بالایی برخوردار هستند."

https://edition.cnn.com/2020/01/08/health/risk-factors-longevity-wellness/index.html